اهتمام البنات بانفسهم

 اهتمام المرأة بنفسها وبجمالها وبجسمها يبدأ من البداية بسؤال عن اهتمام البنت بنفسها وبجمالها قصص حقيقية من بنات تسأل عن نصائح للاهتمام بنفسها من اجل خطيبها الذي جرحها عندما واجهها بحقيقة انها مهملة في نفسها تهتم بكل شئ وتنسي الاهتمام بنفسها وتأتي لتسأل اخواتها البنات علي الجروبات وكل واحد تقدم لها النصيحه ومع كل نصيحة انتقاد لها لكونها اهملت نفسها لأن الاساسي والثابت هو انها من الواجب ان تهتم بنفسها كونها بنت إن لم يكن من اجل خطيبها او زوجها فالاولي أنه من اجل كونها بنت الأنوثة لا تقدر بثمن .

جدول اهتمام البنت بنفسها

لكل البنات التي تسأل عن جدول أهتمام المرأة بنفسها أو العناية بالجسم للبنات وما هي فوائد اهتمام المرأة بنفسها اهتمام المرأة بجمالها ولياقتها أهم من اي شئ اخر الاهتمام وليس التعديل علي الشكل فالشقراء كالسمراء كلهن سواء ويجب عليهن الاهتمام فالمرأة السودانية لها جمال وجمال من نوع خاص فسمارها جمال وفيه سحر وسيدنا موسي كان آدميا وادمي يعني اسمر سيدنا موسي عليه السلام .

نص الرسالة عن ازاى اهتم بنفسي 

يا بنات عاوزه نصايحكم ازاي اهتم بنفسي واخد بالي من نفسي وابقي قمر كدا خاصة ان خطيبي قالي انا ملاحظ انك بتاخدي بالك من كليتك ودراستك وكل اللى حواليكي وناسيه نفسك واتجرحت اوي لما قالي كدا وانا معترفه اني مقصره في حق نفسي بس مش عارفه اعمل ايه ولا بعرف اعمل ايه في بشرتي ولا ميكب .

نصائح البنات عن كيف تهتم البنت بنفسها وبجمالها

  • بما انك معترفه يبقي عارفه انك مقصرة في حق نفسك ودي حاجه جميلة وهتتديكي حافز و هيخليكي تتغيري بسرعه النت وجوجل واليوتيوب وتك توك مليان روتينات وفيديوهات لتعليم الميك اب وصفات لجسمك حتي للرياضه في بيتك امشي علي روتين الاول يومي وبعد كدا هيتقلب اسبوعي وهيتقلب لشهري عشان تتعودي علي كدا لحياتك كبنت وبعد كدا كزوجه.
  • طبعا دراستك مهمه بس انتي شايفه حلاوة البنات لازم تبقي حلوة وشيك وقمر ليكي الاول قبل اي حد اوعي تتعودي تعملي كدا عشان حد دايما اهتمامك لنفسك ولعمرك ان سنك الحقيقي مش يبان من اهتمامك بنفسك وجسمك
  • ولو محتاجه مساعدة مبدئيا ابعتيلي واقولك علي روتين اسبوعي وشهري.

نصيحة اخري من بنت عن كيفية اهتمام البنت بمظهرها والعناية بالجسم

جدول اهتمام المرأة بنفسها

نصيحه متكاملة من بنت اتمني من كل بنت تقرأها وقالت فيها ابدأي بالاساسيات.
  1. اولا تعرفي علي نوع بشرتك ونوع شعرك.
  2. بعد كده بقى اساسيات وشك غسول مش شرط يبقى غالى.
  3. سكراب وده ممكن جدا يبقى طبيعى من البيت نقطة زيت زيتون وشوية سكر ناعم ودلكي وشك براحه خاااالص ان شاء الله مره في الاسبوع او تجيبي سكراب مناسب لبشرتك.
  4. مره ف الاسبوع ع الاقل ماسك مناسب لبشرتك.
  5. اساسي طبعا الترطيب بكريم بشره مناسب لبشرتك ايضا يوميا
  6. الاظافر تبرديها باستمرار وتتأكدى ان تحتها نضيف ومش مصفر وممكن مانيكير حلو.
  7. لو عاوزه تحطي ميك اب كل ما كان بسيط ورقيق كل ما تكونى احلى .
  8. لبسك يكون منظم والالوان ماشيه مع بعضها.
تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -